Priser for datahjelp for privatpersoner

Hjemmebesøk

Oppmøte med 1 sak inkludert (1 time)999,-
Pr sak ut over inkluderte399,-
Priser for hjemmebesøk

Fjernstyring

Pr. sak (inntil 30 minutter)399,-
Pr. sak utover inkluderte399,-
Priser for fjern-hjelp


PC, Mac og databerging

TjenesteBeskrivelsePris
Diagnose av datamaskin som ikke starterFeilsøking av maskinvare.149,-
Analyse av harddisk og lagringsmediumAnalyse og diagnostisering.149,-
Kopiere fra CD, DVD eller floppyKopiere data fra CD/DVD til USB eller skylagring299,- + 50 pr ekstra CD, DVD eller Floppy
Hente ut data fra datamaskinVi henter ut data fra harddisk og kopierer over til USB eller skylagring.Fra 999,-
Hente ut data fra ekstern harddiskVi henter ut data fra ekstern harddisk og kopierer over til USB eller skylagring.Fra 999,-
Installering av Windows
Installasjon eller reinstallasjon av Windows599,-
Installasjon av Mac OS XInstallasjon eller reinstallasjon av Mac599,-
Bygge Gaming PCVi bygger en custom gamingrig. Hjemmebesøk1599,-
TakseringGjennomgang av enheter i forbindelse med forsikring.799,-
Hva er en sak ?

En sak er typisk den saken du kontakter oss for å få løst, hvis saken er overkommelig for oss innen rimelig tidsbruk, ca 15 – 45 minutter. Ved oppmøte hos deg er det en sak inkludert. Ikke alle saker lar seg løse pga defekt maskinvare og vi vil prøve å avdekke dette når vi kontakter deg.

Hva med ytterligere saker ?

Hvis vi er på hjemmebesøk kan vi hjelpe deg med andre ting enn det du kontaktet oss for å få løst. Da tar vi en ekstra sum pr sak.

Hva hvis saken ikke blir løst på en god måte ?

Da slipper du å betale annet enn analyse og diagnostiseringskostnader.

Hva er forskjell på hjemmebesøk og fjern-hjelp ?

Hjemmebesøk utføres hovedsaklig i Oslo og Viken, mens fjern-hjelp skjer fra våre kontorer i Oslo til hele verden, f.eks nordmenn bosatt i utlandet.

Hva hvis hjemmebesøk krever ytterligere utstyr ?

Når vi kontakter deg prøver vi avdekke omfanget av problemet. Vi kan derfor ta med utstyr som verktøy, kabler, plugger, skjermkort eller annet utstyr. Du kan vippse oss mellomlegget ved oppmøte.

Hvilket program bruker dere ved fjernhjelp ?

For Mac bruker vi det innebygde skjermstyringsverktøyet i Mac OS X.
Vi bruker det anerkjente og trygge programmet AnyDesk for PC. Du kan laste det ned gratis hos AnyDesk.

Er det risikabelt å motta fjernhjelp over Internett ?

Når du installerer applikasjonen må du godkjenne at vår IKT-konsulent får tilgang til å se din skjerm. Vi kan aldri se dine passord, og du ser til enhver tid hva vi gjør med din mus eller tastatur. Hvis du har filer du ikke ønsker at vår konsulent skal se anbefaler vi å legge dem et annet sted. Vi har taushetsplikt.

Hva betyr «hente ut data fra datamaskin» og kan dere gjøre det i alle tilfeller?

Hvis du har en datamaskin som ikke starter opp kan det være at vi fortsatt klarer å hente ut verdifulle dokumenter, bilder og annen data fra datamaskinen. Om vi klarer det til en rimelig penge kommer an på årsaken til problemet du opplever. Ta kontakt med oss og beskriv problemet så tar vi det derfra. Dersom ikke vi klarer å løse problemet betaler du kun for analyse og diagnostisering og vi kan henvise deg videre til spesialfirma innenfor dette fagfeltet.

Hva trenger dere når dere skal hente ut data?

Om du sender med f.eks. en minnepinne eller USB-harddisk så kan vi legge de data vi klarer å hente ut på denne, så du får enkel tilgang til de. Dersom du ikke har en slik kan vi skaffe en for deg. Denne kan du senere bruke til å ta backup av dine data jevnlig slik at du slipper problemer i fremtiden om datamaskinen skulle kræsje.

Kan dere hjelpe meg med å sette opp backup?

Det er ikke noe problem, ta kontakt med oss så finner vi en løsning.