Om datahjelp

Om oss

EpleCheck er en gruppe med lang erfaring som IKT-konsulenter. Vi lever av å hjelpe med problemer som oppstår med PC, Mac, tablets, smarte hjem og alt som faller inn under hjemme-elektronikk. Vi er stasjonert i Oslo og Viken og ved behov møter vi på døren din. Vi kan også gi råd hvis du har spørsmål om forskjellige data-relaterte produkter.

Om tjenesten

Vi tilbyr 2 typer tjenester; Hjemmebesøk og Fjern-hjelp. Hjemmebesøk tilbyr vi hovedsaklig i Oslo og Viken. Fjernhjelp tilbyr vi i hele verden og bruker verktøy som fjernstyrer din PC, Mac eller tablet. Det er trygt, du ser til enhver tid hva vi gjør og vi har ikke tilgang til dine passord eller sensitive opplysninger. Våre priser er blant de gunstigste og avtales på forhånd, avhengig av hvert oppdrag. Hvis du ikke er 100% fornøyd trenger du ikke betale.

Produkter

Vi tilbyr datahjelp til all generell maskinvare og programvare som selges kommersielt gjennom store leverandører i Norge. Vi hjelper til med Microsoft Windows, Mac, Smart-TV, Smart-produkter, WiFi- eller kablede nettverk, smartprodukter, internett. Vi tilbyr også hjelp til Microsoft Office, Apple iWorks, Android, iPhone og iPad.


Hvordan fungerer datahjelp ?

Hjemmebesøk

Først kontakter vi deg for å finne ut hva slags hjelp du trenger. Vi avdekker omfanget av saken og kanskje avtaler å ta med utstyr med til deg. Vi avtaler et tidspunkt for å møte hos deg. Når jobben er gjort kan du betale med kort på stedet eller motta en regning. Det kommer an på omfanget av problemet, men vanligvis tar en sak fra 10 minutter til en time å løse. Prisen settes pr sak som vi behandler og ikke pr time.

Fjern-hjelp

Vi kontakter deg for å finne detaljer rundt din sak. Deretter avtaler vi et tidspunkt som passer for deg og hjelper deg installere vår programvare for å la oss fjernstyre din maskinvare. Vi kobler oss til din maskinvare mens vi snakker sammen på telefon. Deretter kan du se på skjermen hva vi gjør, og kanskje vi spør deg noen spørsmål om informasjon som vi trenger for å gjennomføre jobben. Prisen settes pr sak vi løser.


Hvilke saker løser dere ?

Vi løser de fleste enkle og kompliserte problemstillinger. En sak kan virke vanskelig for våre kunder, men for oss er det en smal sak. Vi har mange som kontakter oss fordi de trenger hjelp med oppsett eller problemer med e-post. Andre har problemer med dårlig signal for sin WiFi og trenger at vi kommer og ordner opp. En annen vanlig problemstilling er oppsett av ny Smart-TV, hvor vi hjelper med oppsett av Riks TV, Get. Noen trenger assistanse med forskjellige ting på sin PC eller Mac, eller lurer på hvordan man kan gjøre forskjellige ting man ønsker. Noen trenger hjelp med installasjon av smarte hjem og ønsker en gjennomgang av mulighetene. Andre skifter telefon eller PC og ønsker å overføre data fra den gamle til den nye. Det er andre som ønsker hjelp med virusproblemer, anti-virus eller hackere og da kan vi hjelpe.

Trenger man være medlem for å bestille datahjelp?

Nei.

Hvor kan jeg bestille datahjelp ?